چگونه به یک فروشنده موفق تبدیل شویم؟ - یه کار نو

چگونه به یک فروشنده موفق تبدیل شویم؟

آنچه در این مقاله میخوانید

    اگر در فروش تازه کار هستید، کل فرآیند ممکن است کاملاً طاقت فرسا باشد. ممکن است مدام در حال کار و تماس و مذاکره باشید، اما به نظر نمی رسد که به ارقام فروش مورد نظر خود دست پیدا کنید. با این حال، با مطالعه عادات و ویژگی‌های فروشندگان موفق، می‌توانید روند فروش خود را تغییر دهید و به یک فروشنده فوق موفق تبدیل شوید. فقط کافیست این مقاله را مطالعه کنید و توصیه های زیر را اجرایی نمایید:

    – فروشندگان حرفه ای عاشق شغلشان هستند. اگر عاشق کاری نباشید، هرگز در فروش یا هیچ شغل دیگری موفق نخواهید شد. بهترین فروشندگان عاشق مبارزه برای به دست آوردن سرنخ های فروش، صحبت کردن و گوش دادن به مشتریان بالقوه و بستن فروش هستند. وقتی عاشق فروشندگی باشید، مسیر فروش برای شما لذت بخش خواهد بودو به راحتی به تارگت های مالی خود در این شغل خواهید رسید. اگر همین الان عاشق کاری که انجام می دهید نیستید کار را رها کنید و شغلتان را تغییر دهید و یا اگر عاشق محصولی که می فروشید نیستید، محصول دیگری را در سبد فروشتان قرار دهید. ممکن است در ابتدا فروش محصول جدید سخت باشد و پولی به دست نیاورید، اما سخت کوشی شما در نهایت نتیجه خواهد داد.

    ————————————————————————————-

    – فروشندگان حرفه ای قاطع هستند! در واقع، فروشندگان حرفه ای از یک سو بلافاصله متوجه می شوند که مخاطبی که با آن در حال مذاکره هستند به خرید کدامیک از محصولات علاقه بیشتری نشان می دهد و از سوی دیگر فشار زیادی به فروش آن کالا به مخاطب نشان نمی دهند. به بیان دیگر، فروشنده حرفه ای در ابتدا به مخاطب خود چند گزینه را معرفی کرده و سپس مزایا و معایب هرکدام را عنوان میکند (نقش یک مشاور را بازی می کند). در گام بعدی، با قاطعیت و نه با زور و اجبار، یکی از گزینه ها را که همخوانی بیشتری با خواسته های مخاطب دارد را به او معرفی می کند و در تصمیم گیری به مشتری کمک می کند.

    ————————————————————————————-

    – یک فروشنده حرفه ای هیچگاه بی اطلاعی مشتری از محصول را مسخره نمیکند. قطعا مشتریان به نسبت ما فروشندگان اطلاعات به مراتب پایین تری از محصولات ما و سایر رقبا دارند. در این بین ممکن است یک مشتری که از قضا از نوع مشتری های همه چیز دان است به فروشگاه ما رجوع میکند و درخواست کالایی میکند و در حین پروسه فروش، اظهار نظرات زیادی در مورد کیفیت و بسته بندی و موارد استفاده کالا میکند که در اینجا فروشنده حرفه ای با این تیپ مشتری وارد بحث نمی شود و اطلاعات خود را رخ او نمی کشد. بلکه او را تشویق به اظهار نظر بیشتر میکند و در لابلای حرف های او میگوید که اجازه میخوام من هم این نکته در خصوص قابلیت های این محصول را به فرمایشات شما اضافه کنم و از این طریق مشتری را همراه خود می کند.

    ————————————————————————————-

    – فروشندگان حرفه ای دائما بر روی ارتقاء مهارت های حرفه ای خود تلاش می کنند. آنها همواره خود را مورد آزمون قرار می دهند و سعی بر کاهش نقاط ضعف و بهبود نقاط قوت خود در پروسه فروش دارند. چند توصیه دوستانه: در هر جلسه مذاکره فروش که شرکت می کنید از ابتدا تا انتها صدای خود را ضبط کرده و هر شب آن را با دقت گوش کنید و نکات لازم را یادداشت نمایید. بررسی کنید که چرا فلان جلسه فروش موفقیت آمیز نبوده. چه صحبتی به میان آمد که باعث قفل شدن مذاکره شد.

    ماهیانه کتاب ها و مقالات مربوط به فروش و بازاریابی را مطالعه کنید. در سمینارها، کارگاه های آموزشی و دورهمی های صنعتی و آموزشی شرکت کنید. شنیدن پادکست های فروش و بازاریابی را از دست ندهید. زندگینامه فروشندگان موفق را دنبال کنید و از آنها الهام بگیرید. رفتار خود را بر اساس سایر فروشندگان موفق مدل کنید. با تقلید از بهترین فروشندگان شرکت خود شروع کنید. چه کار می کنند؟ چگونه با مردم صحبت می کنند؟ از آنها راهنمایی و راهنمایی بخواهید. فروشندگان مسن تر، آنهایی که نزدیک به بازنشستگی هستند، اغلب بسیار مایلند به تازه واردها کمک کنند. همچنین می توانید پست های وبلاگ و سمینارهای فروشندگان بسیار موفق را جستجو کنید و رفتار خود را مطابق با رفتار آنها تغییر دهید.

    ————————————————————————————-

    – اهداف بلندپروازانه ای برای خود تعیین کنید. حتی اگر شرکتی که در آن کار می کنید اهدافی را برای شما تعیین کرده است، اهداف خود را حتی بالاتر از آن در نظر بگیرید. تلاش کنید تا بهترین فروشنده در شرکت خود باشید. رقابت، شما را به سمت نوآوری و تلاش بیشتر سوق می دهد. هنگامی که موفق شدید، اهداف خود را حتی بالاتر از آن تعیین کنید. حتی زمانی که فکر می کنید به هدفتون دست پیدا کردید، باز از تلاش دست نکشید.

    معیارهای قوی برای خودتون در نظر بگیرید. سعی کنید بهترین نسخه خودتان در فروش باشید. چشم انداز مناسبی برای خود ترسیم کنید. در دفتر خود به ترتیب بنویسید که در یک سال، سه سال، پنج سال و ده سال آینده قرار است در چه نقطه ای در فروش باشید، در چه شرکتی فعالیت کنید، با چه تارگت مالی و چه حجم فعالیتی.

    پست های مرتبط

    مطالعه این پست ها رو از دست ندین!

    برندینگ عاطفی چیست؟!

    آنچه در این مقاله میخوانید برندینگ عاطفی (Emotional Branding) به رویکردی در بازاریابی اشاره دارد که بر ارتباط عاطفی بین…

    بیشتر بخوانید

    بازاریابی پارتیزانی چیست؟

    آنچه در این مقاله میخوانید بازاریابی پارتیزانی (Guerrilla Marketing) یک روش نوآورانه و خلاقانه در بازاریابی است که با استفاده…

    بیشتر بخوانید

    برای از بین بردن شایعات در محیط کاری، از چه راهکارهایی می‌توانیم استفاده کنیم؟

    آنچه در این مقاله میخوانید برای از بین بردن شایعات در محیط کاری، از چه راهکارهایی می‌توانیم استفاده کنیم؟1. شفافیت…

    بیشتر بخوانید

    رازهای افزایش میزان فروش – قسمت دوم

    در قسمت اول گفتیم که امروزه، به قدری بازار رقابتی شده که تمامی کسب و کارها به دنبال یافتن راهکاری برای افزایش سهم محصولات خود در بازار هستند. این امر باعث شده از هر تکنیکی برای ارتقاء فروش خود بهره ببرند که در این میان برخی از آنها متناسب با ماهیت کسب و کارشان نبوده و نتیجه عکس خواهد داد. بنابراین، یادگیری مهارت های فروش در چنین شرایط رقابتی، امری ضروری به شمار می رود. در ادامه این مقاله، راهکارهایی ارائه خواهد شد که اگر توسط فروشندگان به کار گرفته شوند، منجر به رونق فروش و افزایش سهم بازار خواهد گردید. در ادامه، به چند نکته کلیدی در فروش اشاره کردیم. در قسمت دوم، تعدادی از رازهای فروشندگان حرفه ای را برای شما برملا خواهیم نمود!

    بیشتر بخوانید

    رازهای افزایش میزان فروش – قسمت اول

    امروزه، به قدری بازار رقابتی شده که تمامی کسب و کارها به دنبال یافتن راهکاری برای افزایش سهم محصولات خود در بازار هستند. این امر باعث شده از هر تکنیکی برای ارتقاء فروش خود بهره ببرند که در این میان برخی از آنها متناسب با ماهیت کسب و کارشان نبوده و نتیجه عکس خواهد داد. بنابراین، یادگیری مهارت های فروش در چنین شرایط رقابتی، امری ضروری به شمار می رود. در ادامه این مقاله، راهکارهایی ارائه خواهد شد که اگر توسط فروشندگان به کار گرفته شوند، منجر به رونق فروش و افزایش سهم بازار خواهد گردید.

    بیشتر بخوانید

    نظرات

    سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *