بازاریابی پارتیزانی چیست؟ - یه کار نو

بازاریابی پارتیزانی چیست؟

آنچه در این مقاله میخوانید

بازاریابی پارتیزانی (Guerrilla Marketing) یک روش نوآورانه و خلاقانه در بازاریابی است که با استفاده از راهکارها و ابزارهای غیرمعمول و با هزینه کم، به جلب توجه و ترویج محصول یا خدمت می‌پردازد. در بازاریابی پارتیزانی، از تبلیغات سنتی و روش‌های معمول استفاده نمی‌شود، بلکه با استفاده از روش‌های خارق‌العاده و خلاقانه، محصول یا خدمت را به طرق منحصربه‌فردی معرفی و تبلیغ می‌کند. مثال‌هایی از بازاریابی پارتیزانی شامل نصب تابلوها یا تراکت‌ها در مکان‌های عمومی، ارسال پیام‌های تبلیغاتی در شبکه‌های اجتماعی، ساخت ویدئوهای خلاقانه و وایرال، یا برگزاری رویدادها و مسابقات تعاملی در محل‌های عمومی است.

هدف اصلی بازاریابی پارتیزانی، جلب توجه مخاطبان، ایجاد نگاه متفاوت و یادآوری محصول یا خدمت در ذهن آن‌ها است. این روش، معمولاً برای کسب و کارهای کوچک و استارتاپ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، زیرا هزینه کمتری نسبت به تبلیغات رسانه‌ای سنتی نیاز دارد و باعث می‌شود تا با محدودیت‌های بودجه، به نحو احسنت نتایج مطلوبی را برای کسب و کار به ارمغان آورد.

البته برندهای بزرگ و مطرح جهان نیز از این روش بارها و بارها استفاده کرده و طبق نتایج آخرین نظرسنجی ها، یکی از موثرترین و موفق ترین شیوه های تبلیغاتی آنها بوده است.

در ادامه، نمونه هایی از تبلیغات پارتیزانی را مشاهده می کنید:

 

 

برای انجام بازاریابی پارتیزانی، مراحل زیر را می‌توان انجام داد:

1. شناسایی مخاطبان: ابتدا باید مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید. فهمیدن اینکه محصول یا خدمت شما برای چه گروهی از مشتریان مفید است و چه نیازهایی را برطرف می‌کند، مهم است.

2. ایجاد محتوا: برای جذب مخاطبان، باید محتوای جذاب و مفیدی ایجاد کنید. محتوا می‌تواند شامل مقالات، ویدئوها، عکس‌ها و نمونه کارهای تخصصی باشد که به مخاطبان ارائه می‌شود.

3. استفاده از رسانه‌های اجتماعی: شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، توییتر، فیسبوک و لینکدین ابزارهای قدرتمندی برای بازاریابی پارتیزانی هستند. با ایجاد صفحات مربوطه، ایجاد محتواهای غیرکپی و خلاقانه و به روزرسانی منظم آن‌ها، محتوای خود را با مخاطبان به اشتراک بگذارید و با آنها تعامل برقرار کنید.

4. تشویق به به اشتراک گذاری: افرادی که از محصول یا خدمت شما راضی هستند، باید تشویق شوند تا آن را به دیگران معرفی کنند. می‌توانید با برگزاری کمپین ها، جشنواره ها، مسابقات فصلی و یا مناسبتی و اهداء جوایز و تخفیف‌ها مشتریان خود را ترغیب کنید تا محتواها و صفحات شما را با دوستان و نزدیکان خود به اشتراک بگذارند.

5. تعامل با مشتریان: به نظرات و بازخوردهای مشتریان توجه کنید و به آن‌ها پاسخ دهید. این نشان می‌دهد که به نظرات آن‌ها اهمیت می‌دهید و برای بهبود محصول یا خدمات خود تلاش می‌کنید.

6. ایجاد شبکه‌های اجتماعی: با برقراری ارتباط با فعالان اجتماعی و تعامل با آنها می‌توانید از قدرت و تأثیر آن‌ها برای تبلیغ محصول یا خدمت خود بهره‌برداری کنید. (یک نمونه از از اقدامات می تواند همکاری با یک خیریه و اهداء بخشی از درآمد سازمان به آنها باشد که اطلاع رسانی آن به مشتریان می تواند منجر به ارتقاء برندینگ عاطفی مجموعه شما شود)

در نهایت، بازاریابی پارتیزانی یکی از مؤثر ترین و خلاقانه ترین شیوه های بازاریابی به شمار می آید. استفاده از این شیوه بصورت آگاهانه و غیر کپی می تواند به افزایش اعتبار برند کسب و کار شما منجر شود.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!

برندینگ عاطفی چیست؟!

آنچه در این مقاله میخوانید برندینگ عاطفی (Emotional Branding) به رویکردی در بازاریابی اشاره دارد که بر ارتباط عاطفی بین…

بیشتر بخوانید

برای از بین بردن شایعات در محیط کاری، از چه راهکارهایی می‌توانیم استفاده کنیم؟

آنچه در این مقاله میخوانید برای از بین بردن شایعات در محیط کاری، از چه راهکارهایی می‌توانیم استفاده کنیم؟1. شفافیت…

بیشتر بخوانید

رازهای افزایش میزان فروش – قسمت دوم

در قسمت اول گفتیم که امروزه، به قدری بازار رقابتی شده که تمامی کسب و کارها به دنبال یافتن راهکاری برای افزایش سهم محصولات خود در بازار هستند. این امر باعث شده از هر تکنیکی برای ارتقاء فروش خود بهره ببرند که در این میان برخی از آنها متناسب با ماهیت کسب و کارشان نبوده و نتیجه عکس خواهد داد. بنابراین، یادگیری مهارت های فروش در چنین شرایط رقابتی، امری ضروری به شمار می رود. در ادامه این مقاله، راهکارهایی ارائه خواهد شد که اگر توسط فروشندگان به کار گرفته شوند، منجر به رونق فروش و افزایش سهم بازار خواهد گردید. در ادامه، به چند نکته کلیدی در فروش اشاره کردیم. در قسمت دوم، تعدادی از رازهای فروشندگان حرفه ای را برای شما برملا خواهیم نمود!

بیشتر بخوانید

رازهای افزایش میزان فروش – قسمت اول

امروزه، به قدری بازار رقابتی شده که تمامی کسب و کارها به دنبال یافتن راهکاری برای افزایش سهم محصولات خود در بازار هستند. این امر باعث شده از هر تکنیکی برای ارتقاء فروش خود بهره ببرند که در این میان برخی از آنها متناسب با ماهیت کسب و کارشان نبوده و نتیجه عکس خواهد داد. بنابراین، یادگیری مهارت های فروش در چنین شرایط رقابتی، امری ضروری به شمار می رود. در ادامه این مقاله، راهکارهایی ارائه خواهد شد که اگر توسط فروشندگان به کار گرفته شوند، منجر به رونق فروش و افزایش سهم بازار خواهد گردید.

بیشتر بخوانید

نکات مهم در فروش تلفنی

تماس های فروش و به خصوص تماس های سرد، می تواند برای هر فروشنده ای، حتی کسانی که سال هاست این کار را انجام می دهند، یک تجربه استرس زا باشد. با این حال، برقراری تماس‌های موفق که مشتریان جدید را جذب می‌کند و قدیمی‌ها را متقاعد می‌کند که برگردند، یک مهارت کاملاً حیاتی است. انجام این کار مستلزم آمادگی، پشتکار، و مهمتر از همه، مقدار قابل توجهی تمرین است. با آموزش مناسب، هر کسی می تواند به یک متخصص فروش تلفنی تبدیل شود.

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *