نکات مهم در فروش تلفنی - یه کار نو

نکات مهم در فروش تلفنی

آنچه در این مقاله میخوانید

    تماس های فروش و به خصوص تماس های سرد، می تواند برای هر فروشنده ای، حتی کسانی که سال هاست این کار را انجام می دهند، یک تجربه استرس زا باشد. با این حال، برقراری تماس‌های موفق که مشتریان جدید را جذب می‌کند و قدیمی‌ها را متقاعد می‌کند که برگردند، یک مهارت کاملاً حیاتی است. انجام این کار مستلزم آمادگی، پشتکار، و مهمتر از همه، مقدار قابل توجهی تمرین است. با آموزش مناسب، هر کسی می تواند به یک متخصص فروش تلفنی تبدیل شود.

     ————————————————————————————-

    قبل از شروع تماس تمرکز کنید. قب از آغاز تماس، دفترتان را روی میز قرار دهید و تمام اطلاعاتی که در حین تماس ممکن است لازمتان بیاید را در دسترس قرار دهید. قبل از آغاز تماس ها، دفترتان را مطالعه کنید و نکات لازم را به خاطر بسپارید. اگر برای بار دوم و یا بیشتر است که با فرد مورد نظر قرار است تماس داشته باشید به خاطر بیارید در تماس یا تماس های قبلی چه صحبت هایی با او رد و بدل کردید.

     ————————————————————————————-

    ممکن است با یک مشتری سرسخت و آشنا با قابلیت های محصولتان برخورد داشته باشید. باید آمادگی پاسخ به تمامی سوالات او را داشته باشید. زمانی که بتوانید به آسانی، سریع و منطقی به سوالاتش پاسخ دهید، احتمال فروش خود را افزایش داده اید. مطمئن شوید که محیط اطرافتان عاری از عواملی باشد که حواستان را پرت می کنند.صندلی مناسبی را برای تماس تلفنی انتخاب کنید. برخی از فروشندگان در حالت ایستاده تماس های فروش خود را برقرار می کنند و احساس راحتی بیشتری دارند.

     ————————————————————————————-

    بر روی باور خود کار کنید. باور داشته باشید که اگر تمرکز کنید و با دقت و تمامی توان خود مذاکرات تلفنی را پیش ببرید، قطعا از هر 10 تماس، 10 فروش حاصل خواهد شد. به قابلیت ها و توانایی خود اعتماد داشته باشید. به خودتان خاطرنشان کنید که سرنوشت و آینده زندگی شما به موفقیت تک تک این تماس ها بستگی دارد!

     ————————————————————————————-

    یک فروشنده تلفنی حرفه ای، روتین زندگی خود را مطابق شغل مورد نظرش تعیین می کند. استراحت کافی دارد. شب ها زودتر خوابیده و صبح ها زود از بقیه بیدار می شود. در فضای باز چند نفس عمیق می کشد. صبحانه سبک و کم چرب صرف کرده و در طول مسیر تا محل کار تمرین صداسازی می کند و حنجره خود را گرم مینماید. خود را همواره شاداب نگه می دارد. آب زیاد می نوشد. با داد و فریاد و بلند صحبت کردن، به حنجره خود آسیبی نمی رساند. بر روی میز خود یک یا دو گلدان گل خوشبو قرار داده و قبل از شروع تماس آنها را میبوید.

    ————————————————————————————-

    رقابت دوستانه را سرلوحه کار خود قرار دهید. اگر در سازمانی فعالیت میکنید که مدیریت محموعه مسابقات و رقابت های فروش را ترتیب داده است با روی باز قبول کنید و با قدرت با بقیه رقابت کنید. از شکست نترسید. نکات مثبت موفقیت دیگران را جذب کنید و از شکست های خود درس بگیرید. اگر سازمان شما مسابقات فروش ایجاد نکرده خودتان دست به کار شوید و پیشنهاد دهید. مطمئن باشید سطح و کیفیت فعالیت شما در یک محیط رقابتی افزایش خواهد یافت. خودتان یک مسابقه گروهی ایجاد کنید. در تیم خود نموداری تهیه کنید که در آن مشخص شود چه کسی بیشترین تماس (یا فروش) را داشته است. جوایز برندگان را میتوانید بلیت رایگان سینما، یک لباس، گلدان و یا مواردی از این دست باشد. البته پیشنهاد میکنم یک جایزه جمعی هم داشته باشین. یادتون باشه رقابت بصورت تیمی بود و همه شما یک تیم از یک شرکت هستین که هدفتان ارتقاء رتبه آن برند در بازار است. پس یک تشویق دسته جمعی هم میتواند خوب باشد. یک
    بستنی، شیرینی، شام و یا یک سفر دسته جمعی.

    پست های مرتبط

    مطالعه این پست ها رو از دست ندین!

    برندینگ عاطفی چیست؟!

    آنچه در این مقاله میخوانید برندینگ عاطفی (Emotional Branding) به رویکردی در بازاریابی اشاره دارد که بر ارتباط عاطفی بین…

    بیشتر بخوانید

    بازاریابی پارتیزانی چیست؟

    آنچه در این مقاله میخوانید بازاریابی پارتیزانی (Guerrilla Marketing) یک روش نوآورانه و خلاقانه در بازاریابی است که با استفاده…

    بیشتر بخوانید

    برای از بین بردن شایعات در محیط کاری، از چه راهکارهایی می‌توانیم استفاده کنیم؟

    آنچه در این مقاله میخوانید برای از بین بردن شایعات در محیط کاری، از چه راهکارهایی می‌توانیم استفاده کنیم؟1. شفافیت…

    بیشتر بخوانید

    رازهای افزایش میزان فروش – قسمت دوم

    در قسمت اول گفتیم که امروزه، به قدری بازار رقابتی شده که تمامی کسب و کارها به دنبال یافتن راهکاری برای افزایش سهم محصولات خود در بازار هستند. این امر باعث شده از هر تکنیکی برای ارتقاء فروش خود بهره ببرند که در این میان برخی از آنها متناسب با ماهیت کسب و کارشان نبوده و نتیجه عکس خواهد داد. بنابراین، یادگیری مهارت های فروش در چنین شرایط رقابتی، امری ضروری به شمار می رود. در ادامه این مقاله، راهکارهایی ارائه خواهد شد که اگر توسط فروشندگان به کار گرفته شوند، منجر به رونق فروش و افزایش سهم بازار خواهد گردید. در ادامه، به چند نکته کلیدی در فروش اشاره کردیم. در قسمت دوم، تعدادی از رازهای فروشندگان حرفه ای را برای شما برملا خواهیم نمود!

    بیشتر بخوانید

    رازهای افزایش میزان فروش – قسمت اول

    امروزه، به قدری بازار رقابتی شده که تمامی کسب و کارها به دنبال یافتن راهکاری برای افزایش سهم محصولات خود در بازار هستند. این امر باعث شده از هر تکنیکی برای ارتقاء فروش خود بهره ببرند که در این میان برخی از آنها متناسب با ماهیت کسب و کارشان نبوده و نتیجه عکس خواهد داد. بنابراین، یادگیری مهارت های فروش در چنین شرایط رقابتی، امری ضروری به شمار می رود. در ادامه این مقاله، راهکارهایی ارائه خواهد شد که اگر توسط فروشندگان به کار گرفته شوند، منجر به رونق فروش و افزایش سهم بازار خواهد گردید.

    بیشتر بخوانید

    نظرات

    سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *