زبان بدن در فروش - یه کار نو

زبان بدن در فروش

آنچه در این مقاله میخوانید

    حتما تا به امروز بارها و بارها در مورد زبان بدن و تکنیک های غیر کلامی شنیدید و مشتاق هستید اطلاعات بیشتری در این خصوص کسب کنید. خبر خوب اینکه جای خوبی اومدید J وبسایت جامع یه کارِنو به عنوان پایگاهی برای افزایش مهارت های زندگی، بطور کامل و البته ساده، زبان بدن را به شما توضیح خواهد داد.

    من یکی از طرفداران پر و پا قرص فیلمهای صامت هستم. منظورم همون فیلمهای سیاه و سفید قدیمیه که بازیگراش بدون اینکه صحبت کنند، دو سه ساعت سرگرممون میکردند. در واقع، بهترین مثال برای زبان بدن که یک تکنیک غیر کلامی هم محسوب میشه، همین فیلمهای صامت هست. جالبه بدونید که انسان ها از کودکی بدون اینکه حتی حرفهای پدر و مادر و اطرافیان را متوجه بشن، زبان بدن را یاد میگیرن و حتی خودشون هم از زبان بدن برای انتقال خواسته هاشون به بقیه استفاده میکنن!

    اگر زبان بدنی وجود نداشت، به راحتی متوجه مفهوم فیلمهای صامت نمیشدیم. از اسطوره های فیلمهای صامت که مهارت ویژه ای در تکنیک های غیر کلامی و زبان بدن داشتند میتونم به چارلی چاپلین، باستر کیتون، هارولد لوید، استن لورل و اولیور هاردی (همون لورل هاردی خودمون) اشاره کنم. این بازیگران توانمند این قابلیت را داشتند که ساعتها بدون دیالوگ مارا سرگرم خودشون کنند.

    گمون کنم تا اینجای کار متوجه شدید چرا با فیلمهای صامت و چارلی چاپلین و سایر هنرپیشه های مطرح این فیلمها شروع کردم. میخوام اینو بگم که دانستن زبان بدن، تمرین کردن مداوم و استفاده به موقع و بجا از اون میتونه باعث ایجاد موقعیت های مثبت و منجر به موفقیت های بزرگی در زندگیتون بشه. اگر ویدئوهایی که از شخصیت های بزرگ و افراد موفق در دنیا پخش میشود را با دقت ببینید متوجه مهارت آنها در استفاده از زبان بدن دست ها، زبان بدن پاها، نحوه ایستادن در موقعیت های مختلف، نحوه دست دادن با افراد و سایر مهارت های غیر کلامی آنها خواهید شد و به بیان دیگه، این افراد بدون دلیل به شخصیت های موفق و مطرح دنیا تبدیل نشدند.

     چرا باید در مورد زبان بدن بدانیم؟

    در دنیای امروز اگر قصد دارین به یه انسان جذاب و خاص تبدیل بشین توصیه میکنم استاد زبان بدن شوید. جالبه بدونید که تحقیقات نشون داده که در هر ارتباطی که برقرار میکنید، کلام شما تنها 7 درصد بر فرد مقابلتون تاثیر ایجاد میکند! 38 درصد دیگر مربوط به لحن کلام شماست و زبان بدن شما در حین صحبت، 55 درصد از میزان تاثیر گذاریتون بر فرد یا افراد مقابل را تشکیل میدهد!

    زبان بدن

    این قدرت زبان بدن در برقراری ارتباط موثر است که نباید به راحتی از اون بگذرید. اصلا هیچ میدونید که چه اتفاقی میافته وقتی با حسن نیت با دوست، همسر، شریک کاری و یا یکی از اعضاء خونوادتون صحبت میکنید اما دست آخر متوجه میشید منظور شما رو بد متوجه شده و باعث اختلاف میشه؟ یا میدونید چرا گاهی اوقات در یک جمع، یکی دو نفر همیشه حرفشون به کرسی میشینه و یا اینکه به راحتی اصطلاحا مجلس و دست میگیرن و همه با گوش جان به حرفاشون گوش میکنن؟ یکی از مهمترین دلایل این اتفاق، اینه که این افراد خواسته یا ناخواسته استاد زبان بدن هستند و از این مهارت غیر کلامی برای جلب توجه بیشتر و همچنین انتقال صحبت های خود به دیگران استفاده میکنند.

    پست های مرتبط

    مطالعه این پست ها رو از دست ندین!

    برندینگ عاطفی چیست؟!

    آنچه در این مقاله میخوانید برندینگ عاطفی (Emotional Branding) به رویکردی در بازاریابی اشاره دارد که بر ارتباط عاطفی بین…

    بیشتر بخوانید

    بازاریابی پارتیزانی چیست؟

    آنچه در این مقاله میخوانید بازاریابی پارتیزانی (Guerrilla Marketing) یک روش نوآورانه و خلاقانه در بازاریابی است که با استفاده…

    بیشتر بخوانید

    برای از بین بردن شایعات در محیط کاری، از چه راهکارهایی می‌توانیم استفاده کنیم؟

    آنچه در این مقاله میخوانید برای از بین بردن شایعات در محیط کاری، از چه راهکارهایی می‌توانیم استفاده کنیم؟1. شفافیت…

    بیشتر بخوانید

    رازهای افزایش میزان فروش – قسمت دوم

    در قسمت اول گفتیم که امروزه، به قدری بازار رقابتی شده که تمامی کسب و کارها به دنبال یافتن راهکاری برای افزایش سهم محصولات خود در بازار هستند. این امر باعث شده از هر تکنیکی برای ارتقاء فروش خود بهره ببرند که در این میان برخی از آنها متناسب با ماهیت کسب و کارشان نبوده و نتیجه عکس خواهد داد. بنابراین، یادگیری مهارت های فروش در چنین شرایط رقابتی، امری ضروری به شمار می رود. در ادامه این مقاله، راهکارهایی ارائه خواهد شد که اگر توسط فروشندگان به کار گرفته شوند، منجر به رونق فروش و افزایش سهم بازار خواهد گردید. در ادامه، به چند نکته کلیدی در فروش اشاره کردیم. در قسمت دوم، تعدادی از رازهای فروشندگان حرفه ای را برای شما برملا خواهیم نمود!

    بیشتر بخوانید

    رازهای افزایش میزان فروش – قسمت اول

    امروزه، به قدری بازار رقابتی شده که تمامی کسب و کارها به دنبال یافتن راهکاری برای افزایش سهم محصولات خود در بازار هستند. این امر باعث شده از هر تکنیکی برای ارتقاء فروش خود بهره ببرند که در این میان برخی از آنها متناسب با ماهیت کسب و کارشان نبوده و نتیجه عکس خواهد داد. بنابراین، یادگیری مهارت های فروش در چنین شرایط رقابتی، امری ضروری به شمار می رود. در ادامه این مقاله، راهکارهایی ارائه خواهد شد که اگر توسط فروشندگان به کار گرفته شوند، منجر به رونق فروش و افزایش سهم بازار خواهد گردید.

    بیشتر بخوانید

    نظرات

    سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *